Monday, May 3, 2010

TAMAN NEGARA KUALA TAHAN, PAHANG


Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan... alang-alang dah sampai Pahang, kami semua ( aku, napie, cidot dan Haf ) terus berjalan...Destinasi kali ini adalah Taman Negara Kuala Tahan, Pahang. Keindahan ciptaan Tuhan memang mengasyikan inilah dikatakan khazanah yang tidak ternilai harganya. Petang 1 Mei 2010, kami semua menghabiskan masa di lubuk simpon untuk bermandi- manda..kesejukan sungai yang dingin mengigit tubuh hingga ke tulang. kami mengindap di Pondok Durian yang amat selesa. Kawasan yang cantik dipenuhi dengan dusun buah-buahan amat menyeronokkan. keadaan yang selesa membuatkan tidurku menjadi lena bagaikan di buai mimpi indah.




Seawal pagi kami semua bangun bagi meneruskan misi seterusnya. Bukit Teresik dan Titian Canopy. Perjalan 2.5 KM memberikan kepuasan yang teramat sangat,walaupun agak penat sedikit tetapi sekurang-kurangnya dapat melupakan penat berkerja dan kesesakan di ibu kota. Pada pukul 12 kami terus keluar daripada tempat penginapan dan terus menuju ke Kuala Lumpur.

Walaupun kami pergi berempat tetapi ia suatu kepuasan dalam hidup...harap-harap untuk program akan datang lebih ramai lagi yang dapat sama-sama menyertai.



Thanks you to all my friend's...

No comments: